Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKhelifi, Saber; Triki, Mounir
TitelUse of discretion on the front line of higher education policy reform.
The case of quality assurance reforms in Tunisia.
QuelleIn: Higher education, 80 (2020) 3, S. 531-548Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-019-00497-y
SchlagwörterTunesien; Ausland; Qualitätssicherung; Bologna-Prozess; Bologna-Prozess; Qualitätssicherung; Ausland; Tunesien
AbstractThe renewed interest in Lipsky's street level bureaucracy (SLBy) in a wide array of public sectors brings higher education research's reticent stance on the bottom-up implementation approach to the limelight. This article explores the impact of front line actors' implementation on the Bologna-inspired quality assurance reforms in Tunisia from the lens of Lipsky's SLBy. Specifically, it investigates how academics use their discretion to cope with the ambiguities and complexities of a rule-bound policy reform. It puts the so-called "decentralized approach" to test in the higher education sector by probing Lipsky's claims on policy making at the bottom-end of policy process. This paper's findings are based on interviews conducted with academics in three disciplines at two Tunisian universities. It concludes that academics' use of discretion can question their technical role as "policy takers" as they sometimes tamper with the policy text. However, Lipsky's concept of policy making at the shop-floor remains somewhat overstated. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: