Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNokkala, Terhi; Diogo, Sara
TitelInstitutional perspectives in transition: research groups' profiles and embeddedness in organisational and national context/ Terhi Nokkala.
Sara Diogo.
QuelleIn: Higher education, 79 (2020) 3, S. 515-532Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-019-00421-4
SchlagwörterForschung; Wissensgesellschaft; Informationsgesellschaft; Forschungsförderung
AbstractResearch into differentiation and profiling of knowledge producing institutions through the lenses of institutional logics and field embeddedness have proliferated in recent years. By discussing this process in the context of research groups, as those basic units in which knowledge production epistemically and practically takes place, this article offers a contribution to the theoretical discussion on organisational differentiation. Based on a small-N comparative case study of research groups operating in different national and organisational contexts on a single, highly competitive and interdisciplinary applied sciences field, nanosciences, the article proposes research group profiles as heuristic devices to explore both the embeddedness and strategic agency of research groups.forschungsf (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: