Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSharma, Namrata
TitelValue-Creating Global Citizenship Education for Sustainable Development.
Strategies and Approaches. 1st ed. 2020.
QuelleCham: Springer International Publishing (2020), XIX, 155 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePalgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy
BeigabenIllustrationen 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-58061-2; 978-3-030-58062-9; 978-3-030-58063-6
DOI10.1007/978-3-030-58062-9
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungssystem; Bildungspolitik; Internationale Erziehung; Globalisierung
AbstractThis book discusses value-creating global citizenship education as a pedagogical approach developed by taking Soka studies as a focal point of inquiry. It uses a values-based lens to examine education for sustainable development and global citizenship. The author proposes curriculum, teaching, learning, and policy to address issues including climate change, human rights, and peace, while also engaging with the educational crises posed by current and potential future pandemics. Overall, these strategies move beyond education for individual empowerment in order to foster citizens capable of taking collective actions for local-global issues. The proposals emphasize the need to build relationships between learners and their natural-social-educational environment through formal, non-formal, and informal learning. Contents: 1. Introduction -- 2. A Sense of Interdependence, Common Humanity, and a Global Outlook -- 3. An Understanding of Peace and Non-Violence as being Central to the Human Rights Agenda -- 4. A Commitment to Reflective, Dialogic, and Transformative Learning -- 5. An Awareness of Climate Change as Planetary Citizens -- 6. A Commitment to Sustainable Development Through Intercultural Perspectives -- 7. A Belief in the Value-Creating Capacity for Social-Self Actualization -- 8. Conclusions - Recommendations for Policy and Practice.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: