Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScheerens, Jaap; Werf, Greetje van der; Boer, Hester de
TitelSoft skills in education.
Putting the evidence in perspective. 1st ed. 2020.
QuelleCham: Springer (2020), xiv, 239 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
ZusatzinformationTitelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-54786-8; 978-3-030-54787-5; 978-3-030-54788-2; 978-3-030-54789-9
DOI10.1007/978-3-030-54787-5
SchlagwörterBildungsziel; Bildungsforschung; Metaanalyse; Emotionale Intelligenz; Fertigkeit; Persönlichkeitsentwicklung; Persönlichkeitsmerkmal; Psychologie; Schüler; Soziale Kompetenz; Bildungsprogramm; Messverfahren; Intervention
AbstractThis book examines the global movement of putting more emphasis on students' social and emotional development in education. It provides some order in the unstructured multitude of desirable socio-emotional educational objectives and ambitions that have resulted from this movement and builds on a careful conceptual analysis. It starts out by examining the roots of the movement and discusses different emphases. Next it makes use of instructional and psychological constructs and theories to arrive at meaningful categorizations of major domains and types of social-emotional "skills". One of the key assumptions is that social and emotional attributes are malleable by means of educational interventions. The book reviews available research evidence for this assumption, taking into account psychological studies and meta-analyses. It then creates new evidence based on a new meta-analysis, which concentrated on the effects of educational interventions on skills associated with the conscientiousness factor of the Big5 taxonomy. In the final chapter, the book discusses the implications for educational policy and practice; a discussion in which attention is given to political and ethical questions about the desirability of treating social and emotional attributes as educational goals. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: