Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuddeberg, Klaus; Dutz, Gregor; Stammer, Christopher
InstitutionCanadian Association for the Study of Adult Education
TitelCritical digital competences as a prerequisite to navigate through global flows of information.
Findings from a large-scale survey in Germany.
QuelleAus: Proceedings of the adult education in global times conference. Adult education in global times. Vancouver: University of British Columbia (2020) S. 82-90
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProceedings of the Adult Education in Global times Conference
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-920056-53-0
SchlagwörterKompetenz; Bildungsforschung; Soziodemografie; Digitale Medien; Digitale Revolution; Medienerfahrung; Medienkompetenz; Erwachsenenbildung; Erwachsener; Bildungsforschung; Digitalisierung; Kompetenz; Informationsbeschaffung; Internet; Lesekompetenz; Medienkompetenz; Digitalisierung; Lesekompetenz; Schreibkompetenz; Digital-Analog-Wandlung; Sozioökonomischer Faktor; Sozioökonomie; Erwachsenenbildung; Digitale Revolution; Internet; Erwachsener; Informationsbeschaffung; Informationsflut; Informationsgewinn
AbstractThe digitization of daily life requires not only the ability to apply certain digital skills but also the ability to reflect about the underlying structures and processes in a critical way. This contribution briefly reports about research regarding the digital divide, about the credibility of information and about aspect of data capitalism. We draw on data of a representative household survey conducted in 2018 in Germany. Findings of multivariate analysis show which socioeconomic and sociodemographic factors influence the ability to judge why Internet companies gather data of their users. As a central result, we show that the reading and writing skills of adults also have a statistically significant effect on this self-reported competence. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: