Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Herzog, Jerneja (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Contemporary aspects of giftedness. |
Quelle | Hamburg: Verlag Dr. Kovac (2020), 258 S. |
Reihe | Schriftenreihe EUB, Erziehung - Unterricht - Bildung. 193 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Titelbild Verlagshomepage |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-339-11360-2; 978-3-339-11360-3 |
Schlagwörter | Erkennen; Hochbegabung; Individuelle Förderung; Künstlerische Begabung; Selbsteinschätzung; Zufriedenheit; Bildungsbiografie; Künstliche Intelligenz; Förderung; Kindergarten; Lerntheorie; Begabtenförderung; Begabung; Internationaler Vergleich; Bosnien-Herzegowina; Nordmazedonien; Serbien; Slowenien; Österreich |
Abstract | This book addresses the topic of gifted learners in the modern world, which can be understood very broadly. Authors from six countries (Austria, Bosnia and Herzegovina, Croatia, Northern Macedonia, Slovenia and Serbia) discuss diverse views on the topic of working with gifted learners in the modern world. The authors call attention to the relevance of developing the giftedness and the potential of gifted children in early childhood under the assumption that these children are provided all the necessary professional support by the teachers who work with them. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/2 |