Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDahl, Gordon B.; Rooth, Dan-Olof; Stenberg, Anders
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelLong-Run Returns to Field of Study in Secondary School.
Gefälligkeitsübersetzung: Langzeiterträge der Fächerwahl im Sekundarbereich.
Quelle(2020), 51 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 13508
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildung; Bildungsertrag; Gymnasium; Schulbildung; Fächerwahl; Unterrichtsfach; Naturwissenschaftliche Bildung; Geisteswissenschaften; Sozialwissenschaften; Ökonomie; Technik; Schweden
Abstract"This paper studies whether specialized academic fields of study in secondary school, which are common in many countries, affect earnings as an adult. Identification is challenging, because it requires not just quasi-random variation into fields of study, but also an accounting of individuals' next-best alternatives. Our setting is Sweden, where at the end of ninth grade students rank fields of study and admissions to oversubscribed fields is determined based on a student's GPA. We use a regression discontinuity design which allows for different labor market returns for each combination of preferred versus next-best choice, together with nationwide register data for school cohorts from 1977-1991 linked to their earnings as adults. Our analysis yields four main findings. First, Engineering, Natural Science, and Business yield higher earnings relative to most second-best choices, while Social Science and Humanities result in sizable drops, even relative to non-academic vocational programs. Second, the return to completing a field varies substantially as a function of a student's next-best alternative. The magnitudes are often as large as estimates of the return to two years of additional education. Third, the pattern of returns for individuals with different first and second best choices is consistent with comparative advantage for many field choice combinations, while others exhibit either random sorting or comparative disadvantage. Fourth, most of the differences in adult earnings can be attributed to differences in college major and occupation. Taken together, these results highlight that the field choices students make at age 16, when they may have limited information about their skills and the labor market, have effects which last into adulthood." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: