Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Hansol; Warschauer, Mark; Lee, Jang Ho
TitelThe Effects of Corpus Use on Second Language Vocabulary Learning: A Multilevel Meta-analysis.
QuelleIn: Applied linguistics, 40 (2019) 5, S. 721-753Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Anmerkungen 3; Literaturangaben; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-450X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Korpusanalyse; Vokabellernen; Analyse
AbstractThis study investigates the effects of corpus use on second language (L2) vocabulary learning as well as the influence of moderators on effectiveness. Based on 29 studies representing 38 unique samples, all of which met several criteria for inclusion (e.g. with control groups), the authors found an overall positive medium-sized effect of corpus use on L2 vocabulary learning for both short-term (77 posttest effect sizes; Hedges' g = 0.74, SE = 0.09, p ( .001) and long-term periods (34 follow-up effect sizes; Hedges' g = 0.64, SE = 0.17, p ( .001). Furthermore, large variation in adjusted mean effect sizes across moderators was revealed. Above all, for the different dimensions of L2 vocabulary knowledge, in-depth knowledge (i.e. referential meanings as well as syntactic features of vocabulary) was associated with a large effect size. Moreover, the results revealed that learners' L2 proficiency and several features of corpus use (i.e. interaction types, corpus types, training, and duration) influence the magnitude of the effectiveness of corpus use in improving L2 vocabulary learning. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: