Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKang, Okim; Rubin, Don; Kermad, Alyssa
TitelThe effect of training and rater differences on oral proficiency assessment.
QuelleIn: Language testing, 36 (2019) 4, S. 481-504Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 9
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0265-5322
SchlagwörterEmpirische Forschung; Ausdrucksfähigkeit; Bewertung; Mündliche Prüfung; Prüfungsvorbereitung; Mündlicher Ausdruck; Ausdrucksfähigkeit; Empirische Forschung; Mündliche Prüfung; Prüfungsvorbereitung; Mündlicher Ausdruck; TOEFL; Bewertung
AbstractAs a result of the fact that judgments of non-native speech are closely tied to social biases, oral proficiency ratings are susceptible to error because of rater background and social attitudes. In the present study the authors seek first to estimate the variance attributable to rater background and attitudinal variables on novice raters' assessments of L2 spoken English. Second, they examine the effects of minimal training in reducing the potency of those trait-irrelevant rater factors. Accordingly, the authors examined the relative impact of rater differences on TOEFL iBT® speaking scores. Eighty-two untrained raters judged 112 speech samples produced by TOEFL® examinees. Findings revealed that approximately 20% of untrained raters' score variance was, in part, a result of their background and attitudinal factors. The strongest predictor was the raters' own native speaker status. However, minimal online training dramatically reduced the impact of rater background and attitudinal variables for a subsample of high- and low-severity raters. Implications suggest that brief and user-friendly rater-training sessions offer the promise of mitigating rater bias, at least in the short run. This procedure can be adopted in assessment and other related fields of applied linguistics. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language testing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: