Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWang, Wenxia; Bale, Jeff
TitelMentoring for new secondary Chinese language teachers in the United States.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2019) 84, S. 53-63Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Lehrerausbildung; Fremdsprachenunterricht; Chinesischunterricht; USA
AbstractThis study investigates mentoring for four new Chinese language teachers teaching in U.S. K-12 schools. The qualitative collective case study collected data from multiple sources across the teachers' first year of teaching. NVivo 8 was used for coding and analyzing the data. The study finds that mentoring played a critical and facilitating role in the new teachers' learning to teach. However, the varied mentoring practices and different disciplinary and cultural backgrounds between the mentors and the new teachers might have affected more successful mentoring. The findings are discussed and proposals are made for more robust and smooth development of K-12 Chinese education in the United States. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: