Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMak, Pauline
TitelFrom traditional to alternative feedback: What do L2 elementary students think?
QuelleIn: International journal of applied linguistics, 29 (2019) 1, S. 109-129Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1; Tabellen 8
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0802-6106; 1473-4192
DOI10.1111/ijal.12250
SchlagwörterEmpirische Forschung; Primarbereich; Feedback; Methodik; Hongkong
AbstractThis study investigates students' perceptions about their teachers' adoption of a new way to use feedback in writing classrooms in two elementary schools in Hong Kong. The innovation comprises three feedback stages (i.e., pre-feedback, during-feedback and post-feedback) over the course of a teaching-learning cycle to maximize the potential of feedback to the learning effectiveness of the students. Data included student questionnaires, interviews with students and teachers, lesson observations as well as documentary analysis of teaching material. Results indicate that the students considered feedback delivery in the three stages as beneficial to their interest, confidence, motivation and self-perceived performance in writing. The article highlights the need to offer feedback in all three feedback phases to maximize its effectiveness and to offer a more positive learning experience to students. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: