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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The present study examined the holistic representation and processing of lexical bundles in second language (L2) learners of English and native English speakers. This holistic hypothesis suggests that multiword units such as formulaic sequences are represented as single units and retrieved directly from the mental lexicon as wholes and some evidence has become available for the hypothesis (e.g. Jiang & Nekrasova, 2007). However, findings are not clear with respect to lexical bundles. The paper begins with a classification of different types of multiword units, highlighting the differences between formulaic sequences and lexical bundles. To examine if the holistic hypothesis applies to the latter, L2 learners and the native speakers of English were tested using a word monitoring task. The results replicated a formula advantage found in earlier research, but the participants did not respond to lexical bundles faster than the controls for both groups. Potential explanations are discussed about the differences between formulaic sequences and lexical bundles in mental representation. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/2
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0346-251X
Jeong, Hyojin; Jiang, Nan: Representation and processing of lexical bundles: Evidence from word monitoring. 2019.
3342255
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