Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBae, Sang Hoon; Cho, Eunwon; Byun, Bo-Kyung
TitelStratification in extended education participation and its implications for education inequality.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 7 (2019) 2, S. 160-177
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
DOI10.3224/ijree.v7i2.05
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-228922
SchlagwörterBildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Grundschule; Primarbereich; Nachhilfeunterricht; Erweitertes Bildungsangebot; Nachschulische Betreuung; Bildungsteilnahme; Korea, Republik
AbstractThis study identified subgroups of elementary students based on similar patterns of participation in four different types of extended education in Korea. The study also investigated relationships between student patterns of extended education participation and their various demographic and socioeconomic characteristics, including residential location, parental education, and family income level. To achieve these aims, the study used latent profile analysis and logistic regression on a dataset of 18,186 students from 786 elementary schools provided by Statistics Korea. Results reveal five distinctive subgroups of students in terms of extended education participation: afterschool academic program users, shadow education users, moderate afterschool academic program users, ordinary users, and talent development seekers. Results also show that student socioeconomic and demographic characteristics are strongly associated with their classification into the above-mentioned subgroups. These findings signal the possibility that "educational stratification" based on student socioeconomic background may be occurring in the area of extended education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: