Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVijand, Lila
TitelArchaeology goes to high school.
Practical approach to archaeology teaching in high school.
QuelleIn: Journal of social science education, 18 (2019) 4, S. 102-122Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-1101
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Empathie; Schule; Curriculum; Außerschulischer Lernort; Fächerübergreifender Unterricht; Archäologie; Interdisziplinarität; Estland
AbstractThe study investigated how various school subjects can be integrated into archaeology teaching and how this could lead students towards empathy and a more sustainable worldview. To meet the purpose of this multiple-case study, optional archaeology course development (2011-2019) and students' questionnaires and feedback group A (2018) and group B (2019) and various empirical material, was analysed in cross-case methods. Archaeology interdisciplinarity and analysing long-term human behaviour supports an understanding of human nature, emphasizes empathy and tolerance, and encourages social cohesion. The study was carried out in Estonia as a multiple-case study and further research, especially in the empathy part, is needed for further conclusions. Archaeology is interdisciplinary and therefore as a school subject it links together various and sometimes abstract subjects. It gives an understanding of long-term human behaviour, which allows developing students' empathy and tolerance (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: