Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTorka, Marc
TitelDoctoral Education in Australia.
Between Global Trends and National Traditions.
QuelleIn: Internationalisation of higher education, 7 (2019) 4, S. 35-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2199-5125
SchlagwörterForschung; Lehre; Studium; Hochschullehrer; Promotion; Student; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Ausland; Australien
AbstractDoctoral education is under scrutiny worldwide. Global discourses increasingly shape the way doctoral education is conceptualised and organised within particular national systems. This article uses the case of Australia to show how both global trends and national traditions determine the development of doctoral education systems. Australia's remote location, colonial history and drive to connect to the world have shaped unique structures of this system. It is characterised by a specific PhD student population, the traditional Honours pathway, an entirely external examination process and a policy-driven managerial approach that aims to align emergent historical structures with globalised models of the PhD. The article draws on key reports and quantitative data to describe the history, contemporary structures and challenges of the Australian doctoral education system.(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Internationalisation of higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: