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Autor/inSchmidt, Friederike
TitelDas normale Kind.
Zur Emergenz eines pädagogischen Deutungsmusters am Beispiel von Locke's "Gedanken über Erziehung".
Paralleltitel: The normal child : Reflections on "some thoughts concerning education" (Locke 1693/2011) and the emergence of a pedagogical pattern of interpretation.
QuelleIn: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 3, S. 333-348Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0507-7230
SchlagwörterErziehung; Pädagogik; Wissen; Pädagogisches Handeln; Deutungsmuster; Anthropologie; Kind; Norm; Konzeption; Locke, John
AbstractWhen perceiving children and supporting them, constructions of normality play an important role in various pedagogical contexts. Taking this in reference, the paper discusses the emergence of normality as a pedagogical pattern of interpretation. Thereby, the paper refers to Locke's "Thoughts Concerning Education" as a concept of education, in which specific elements of normality are developed and are linked to pedagogical meanings. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
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