Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKleimann, Bernd
TitelGerman Universities as multiple hybrid organizations.
QuelleIn: Higher education, 77 (2019) 6, S. 1085-1102Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
SchlagwörterSelbstverwaltung; Verfassung; Verwaltung; Hochschule; Selbstverwaltung; Verfassung; Hochschule; Verwaltung
AbstractThe purpose of this study is twofold: (1) to survey whether dissertations have been rejected in connection with the examining committees' sessions and, if so, upon which grounds, and (2) to conduct a problematizing discussion about the pros and cons of written criteria for doctoral dissertations. In Survey One (1984-2003), responses came from the humanities, law, and social sciences in six established universities. In Survey Two (2004-2017), responses came from the same disciplines at ten universities. The surveys are based on searches in electronic databases and written responses from the faculty offices. The results show 18 cases of rejected dissertations. Five of the dissertations are written in law and five in arts, theater, culture, and film studies. Three areas appear to be particularly critical for the rejection: akribeia (accuracy and precision), methodological issues, and results and analysis. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: