Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLange, Elizabeth; Young, Susan
TitelGender-based violence as difficult knowledge: pedagogies for rebalancing the masculine and the feminine.
QuelleIn: International journal of lifelong education, (2019) 3, S. 301-326Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-1370; 1464-519X
DOI10.1080/02601370.2019.1597932
SchlagwörterBewältigung; Gewalt; Trauma (Psy); Frau; Frauenbewegung; Erwachsenenbildung; Frau; Gewalt; Frauenbewegung; Sexueller Missbrauch; Lebenslanges Lernen; Bewältigung; Sexueller Missbrauch; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen
AbstractGender-based violence is a staggering but normalized global phenomenon, illustrated by the global reach of the #MeToo movement. Gender-based violence and the impacts of trauma enter learning spaces daily, acknowledged or not. Adult learners often respond to learning about gender relations with avoidance, denial, fear, defensiveness and trivialization, all facets of resistance. Britzman calls this 'difficult knowledge'. Yet, education does reduce gender-based violence. The first step toward trauma-informed education is awareness of the pervasiveness of gender-based violence and its reverberations in education. Thus, we provide a global snapshot of statistics and definitions. Second, we describe an extensive literature review which revealed little explicit attention to gender-based violence in the field, reproducing hiddenness and 'unspeakableness'. Third, we analyze the myths and theories about gender-based violence echoed by learners, which either reproduces the conditions of violence or creates opportunities for transformative learning. Drawing from masculinity and feminist studies, we analyze how genders are educated into patriarchy and violence, largely through informal education. We then propose principles for unlearning violence and trauma-informed education as well as guidance for addressing difficult knowledge and learner resistance. By unflinchingly addressing the deep structure of patriarchy, educators can design pedagogies for rebalancing the Masculine and the Feminine.
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of lifelong education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: