Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThomas, Deani; Dyches, Jeanne
TitelThe hidden curriculum of reading intervention.
A critical content analysis of Fountas & Pinnell's leveled literacy intervention.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 51 (2019) 5, S. 601-618Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2019.1616116
SchlagwörterHeimlicher Lehrplan; Lesen; Soziale Gerechtigkeit; Intervention
AbstractIn an age of increased accountability and high-stakes testing, educators continuously seek to locate quality reading intervention curricula intended to improve students' reading performances. Yet, the basics-first emphasis commonly associated with reading intervention curricula may result in districts assigning reading intervention that helps students develop foundational literacy skills through interacting with materials that perpetuate oppressive ideologies. Relying on critical curriculum and critical race theories as an analytic lens, this critical content analysis examines the ways in which twenty books and accompanying lesson scripts in Level U of the Fountas and Pinnell Leveled Literacy intervention (F&P LLI), a widely used intervention curriculum, present racialized representations to students. Iterative layers of inductive coding reveal that 70% of fiction and 20% of nonfiction F&P LLI books present people of Colour as inferior, deviant, and helpless, while 30% of fiction and 100% of nonfiction F&P LLI books present Whites as heroic, determined, innovative, and successful. Implications for inservice teachers, including the importance of recognizing the hidden curriculum of reading intervention selections, are discussed.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: