Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSato, Takahiro; Walton-Fisette, Jennifer; Kim, Insook
TitelElementary physical educators' positioning in teaching English language learners.
Gefälligkeitsübersetzung: Positionierung der Sportlehrer an Grundschulen in Bezug auf das Unterrichten von Englischlernenden.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 1, S. 203-220Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X17715771
SchlagwörterBildungspolitik; Grundschule; Kind; Lehrer; Lernen; Physiologie; Sportsoziologie; Sprache; Schulkind; Sportunterricht; Bildungspolitik; Sportphysiologie; Sportpädagogik; Soziale Gerechtigkeit; Kind; Grundschule; Lehrer; Schulkind; Lernen; Unterrichtsgestaltung; Sprache; Soziale Gerechtigkeit; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Sportphysiologie; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Sportunterricht; Physiologie
AbstractPublic schools in the United States (US) have become more linguistically diverse. With the rise of English as a global language, English Language Learners (ELLs) experience "transnationalism", which requires them to gain a critical and reflective knowledge of diverse cultures and the valuing of a new language and culture. Many teachers do not recognize the importance of language as a tool for teaching academic subjects. Teachers struggle to shape and guide conversations using language to help ELLs further their development. The purpose of this study was to explore elementary physical education (PE) teachers' experiences with teaching ELLs. Based on positioning theory, this study employed an interpretive case study research design. Six PE teachers volunteered to participate in the study. Data were collected from a survey questionnaire, face-to-face interviews and follow-up e-mails. Three major interrelated and complex themes emerged from the data analysis. These recurrent themes were (a) race and cultural-based stereotype, (b) social inclusion and communication challenges, and (c) PE teachers' learning experiences. Although each of the PE teachers expressed the view that there were challenges in working with ELLs, they believed that they should implement effective pedagogical methods (inclusive pedagogy), address social justice and diversity issues of ELLs, and develop a positive learning atmosphere for all students. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: