Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDing, Haiyong; Chen, Ang
TitelInstructional and learning outcomes in China and the USA as policy implications.
Gefälligkeitsübersetzung: Lehr- und Lernergebnisse in China und den USA als Folgen politischer Maßnahmen.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 1, S. 21-34Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X17700165
SchlagwörterDatenerhebung; Bildungspolitik; Schulpolitik; Lernerfolg; Leistungsmotivation; Unterrichtsgestaltung; Sportphysiologie; Sportpolitik; Sportpädagogik; Sportunterricht; Physiologie; Internationaler Vergleich; China; USA
AbstractThere are substantial differences between the Chinese and US education systems. One difference is in the design and use of assessment due to differences in educational policies. This study described the differences in student learning outcomes, instructional approaches, and learner motivation in physical education as consequences of the policies in the two countries. Objectively measured data on skill and knowledge achievement and instructional procedures, and self-report data on student motivation were collected from a random sample of 870 students in 24 whole classes from eight Chinese middle schools and 1213 students in 39 classes from 15 US middle schools. Multivariate analyses of variance on class means revealed that Chinese students outperformed their US peers in skills, perhaps because skills were part of the high-stake tests for advancement in schooling. They were outperformed by the US students in a fitness knowledge test, perhaps because knowledge was not part of the high-stake tests. The differences in learning outcomes, instructional approaches, and motivation seem to suggest strong differentiated influences from the two countries' respective educational environments and assessment policies. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: