Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Whittenburg, Holly N.; Sims, Katie A.; Wehman, Paul; Walther-Thomas, Christine |
---|---|
Titel | Strategies for developing work experiences for youth with intellectual and developmental disabilities. Gefälligkeitsübersetzung: Strategien zur Entwicklung von Arbeitserfahrungen von Jugendlichen mit geistigen Behinderungen und Entwicklungsstörungen. |
Quelle | In: Career development and transition for exceptional individuals, 42 (2019) 4, S. 259-264Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2165-1442 |
DOI | 10.1177/2165143418813900 |
Schlagwörter | Autismus; Autismus; Schüler; Berufliche Integration; Berufliche Rehabilitation; USA; Berufsorientierung; Public Private Partnership; Sekundarbereich; Schüler; Public Private Partnership; Berufliche Integration; Berufsorientierung; Berufliche Rehabilitation; Unterstützte Beschäftigung; Best-Practice-Modell; Geistig Behinderter; USA |
Abstract | "High school work experience is a predictor of postsecondary employment success for youth with intellectual and developmental disabilities (IDD). Developing integrated work experiences often requires schools to partner with local businesses; yet, secondary special education transition teams may not have prior experience or preparation in this type of transition work. Drawing on supported employment research, this article provides transition specialists and secondary special educators with practical strategies for identifying and engaging with potential local business partners and creating networking opportunities that build effective relationships." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2019/3 |