Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKashiwa, Mayumi; Benson, Phil
TitelA Road and a Forest: Conceptions of In-Class and Out-of-Class Learning in the Transition to Study Abroad.
QuelleIn: TESOL quarterly, 52 (2018) 4, S. 725-747Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0039-8322; 1545-7249
SchlagwörterEmpirische Forschung; Auslandsstudium; Australien; China; Empirische Forschung; Außerschulische Tätigkeit; Auslandsstudium; Australien; China
AbstractAdopting an ecological perspective on context in second language learning, this study investigated the ways in which a group of Chinese students reconceptualized and reconstructed their learning environments in the first 3 months of study abroad in Australia. Focusing on the students' conceptions of the relationship between in-class and out-of-class learning, the study identified a shift from a view that the two contexts were separated in study at home to a more integrated view in study abroad. However, this was a variable process, with some students adapting more quickly than others and some barely changing their conceptions at all. The study also found a relationship between students' awareness of the affordances of the study abroad setting and their agency in creating opportunities for out-of-class learning. It is suggested that teachers can help enhance study abroad participants' awareness and agency by allocating class time to discussion of their out-of-class learning experiences and by connecting classroom instruction to the world beyond the classroom. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TESOL quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: