Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConway, Clare; Richards, Heather
Titel'Lunchtimes in New Zealand are cruel': reflection as a tool for developing language learners' intercultural competence.
QuelleIn: Language learning journal, 46 (2018) 4, S. 371-383Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-1736; 1753-2167
DOI10.1080/09571736.2015.1130080
SchlagwörterEmpirische Forschung; Neuseeland; Interkulturelles Lernen; Empirische Forschung; Lehrerrolle; Interkulturelles Lernen; Anglofonie; Reflexion (Phil); Neuseeland
AbstractReflection as a tool for the development of an intercultural dimension in language learning is mentioned to varying degrees in curriculum documents, guidelines and the literature. While there is a call for teachers to encourage language learners to engage in reflection for the development of intercultural competence (IC), studies show it can be challenging to implement in the classroom. This paper considers the extent to which language teachers in New Zealand schools provided opportunities for learners to develop aspects of IC through reflection. Findings from a nationwide survey and interviews with teachers of six foreign languages indicate that many teachers were limited in both their understanding and use of reflection as a learning tool. However, two examples are given of how teachers did provide opportunities that encouraged their learners to reflect on their own culture and on the culture of others. From examples, we summarise strategies that may assist in scaffolding learners into reflection, and call for focussed language teacher professional development. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: