Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGülzau, Fabian
Titel(Un)equal from the start?
A quantitative analysis of preschool children's participation in organised activities in Germany.
QuelleIn: European early childhood education research journal, 26 (2018) 6, S. 855-872Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1350-293X; 1752-1807
DOI10.1080/1350293X.2018.1533705
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Informelle Bildung; Non-formale Bildung; Soziale Herkunft; Frühe Kindheit; Familienstruktur; Deutschland; Eltern; Kindergarten; Vorschule; Soziale Herkunft; Familienstruktur; Bildungsbeteiligung; Eltern; Kindergarten; Vorschule; Lernaktivität; Außerschulische Tätigkeit; Materielle Bedingungen; NEPS (National Educational Panel Study); Deutschland
AbstractIn this article, I investigate preschool children's participation in organised activities. Current political and academic debates consider informal education as a prime vehicle for potentially diminishing social class inequalities in educational outcomes before school entry. However, studies point to unequal participation rates between social classes, which means the activities might actually aggravate existing disparities. Various explanations have been offered for this social class gap. Some scholars argue that material resources play a pivotal role, while others say that culture is the decisive factor. This study uses the kindergarten cohort of the German National Educational Panel Study (NEPS) to test how far these two dimensions contribute to social class differences in preschool children's participation in organised activities. My analysis shows that both dimensions are important determinants of children's participation in organised activities. However, occupational characteristics also have a considerable effect, which suggests shortcomings in the current scholarly discussion. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European early childhood education research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: