Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAldrup, Karen; Klusmann, Uta; Lüdtke, Oliver; Göllner, Richard; Trautwein, Ulrich
TitelStudent misbehavior and teacher well-being: Testing the mediating role of the teacher-student relationship.
QuelleIn: Learning and instruction, (2018) 58, S. 126-136Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0959-4752; 1873-3263
DOI10.1016/j.learninstruc.2018.05.006
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Vergleich; Begeisterung; Fremdeinschätzung; Selbsteinschätzung; Wohlbefinden; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Disziplin (Ordnung); Unterricht; Stress; Erschöpfung; Belastung; Einflussfaktor; Modell
AbstractAsked about major job stressors, teachers consistently name classroom disturbances or disciplinary problems. Furthermore, student misbehavior has been linked to reduced occupational well-being. However, there is a pressing need to uncover the psychological processes explaining this association. In their model of teacher well-being, Spilt, Koomen, and Thijs (2011) suggested the teacher-student relationship as a mediator. To test this assumption, the present study used longitudinal data from N = 222 teachers who rated student misbehavior in their classroom, the teacher-student relationship, and their well-being in terms of emotional exhaustion and work enthusiasm. In addition, the teachers' students (N = 4111) were asked about behavior problems in their class. The results revealed links between teacher-rated student misbehavior, increased exhaustion, and decreased enthusiasm. Student-rated misbehavior was correlated with teacher well-being to a lesser extent. Furthermore, the teacher-student relationship was positively associated with teacher well-being and mediated the link between teacher-perceived misbehavior and enthusiasm. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: