Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZowada, Christian; Eilks, Ingo; Gulacar, Ozcan
TitelInnovating Undergraduate General Chemistry by Integrating Sustainability-related Socio-Scientific Issues.
QuelleIn: Action research and innovation in science education, 1 (2018) 2, S. 3-8Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2626-9902
SchlagwörterProjektforschung; Grundstudium; Nachhaltigkeit; Allgemeine Chemie; Nachhaltigkeit; Grundstudium
AbstractMany general chemistry courses in U.S. undergraduate education focus on decontextualized content learning, driven by a structure-of-the-discipline approach. Due to this approach, many students perceive general chemistry to be of low relevance to their educations, their lives, and society as a whole. This paper reflects a process of innovation for the integration of sustainability-related socio-scientific issues into U.S. undergraduate general chemistry courses to make chemistry learning more meaningful and relevant to the learners. The innovation originated from teaching and learning materials developed in Germany. Digital learning environments were created on hydraulic fracturing and phosphate recovery, two hot socio-scientific issues, which were then transferred, adapted, and implemented in the USA. This paper reflects selected students' feedback and how this process initiated ongoing curriculum innovation.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action research and innovation in science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: