Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMamlok-Naaman, Rachel
TitelUsing the Action Research rationale to enhance the creation of teachers' Professional Learning Communities (PLCs).
QuelleIn: Action research and innovation in science education, 1 (2018) 1, S. 27-32Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2626-9902
SchlagwörterProjektforschung; Community; Chemieunterricht; Lehrer; Professionalisierung; Lerngruppe; Lehrer; Lerngruppe; Chemieunterricht; Reflexion (Phil); Professionalisierung
AbstractCreating teachers' professional learning communities (PLCs) is an effective bottom-up way of bringing innovation into the science curriculum and professional development. The models of PLCs are based on principles of learning that emphasize the co-construction of knowledge by learners, who in this case are the teachers themselves. Teachers in a PLC meet regularly to explore their practices and the learning outcomes of their students, conduct Action Research activities - analyze their teaching and their students' learning processes, draw conclusions, and make changes in order to improve their teaching and the learning of their students. It was found that participation in an Action Research workshop influences teaching practice, so teachers become more student-centered. Moreover, the teaching culture improves as the community increases the degree of cooperation among teachers, focusing on the processes of learning rather than the accumulation of knowledge. This enables students to be innovative, creative, and critical. In addition, trust is developed among the participants, which enables them to discuss and analyze their students' cognitive and affective problems, misconceptions, and learning outcomes.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action research and innovation in science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: