Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Levinson, Meira; Reid, Ellis |
---|---|
Titel | The Paradox of Partisanship. |
Quelle | In: On education, 1 (2018) 1, 4 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2571-7855 |
DOI | 10.17899/ON_ED.2018.1.3 10.25656/01:23007 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-230073 |
Schlagwörter | Kritische Pädagogik; Beeinflussung; Lehrer; Lehrerbildung; Partei; Politische Einstellung; USA |
Abstract | It is a truism that public school teachers should not take partisan stands in the classroom in ways that discourage students from considering or adopting alternative reasonable perspectives. At least three arguments support this widespread belief. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | International Centre for Higher Education Research, Kassel |
Update | 2021/1 |