Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShanks, Neil Graham
TitelA Dominant Narrative in Economics? Preservice Teachers and Pluralism in a Social Studies Methods Class.
QuelleIn: Journal of social science education, 17 (2018) 3, S. 19-33Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-880
SchlagwörterEvaluation; Neoklassik (Ök); Lehrerfortbildung; Pluralismus; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Wirtschaftskunde; Volkswirtschaftslehre; Narration; USA
AbstractThe purpose of this study is to evaluate one effort to challenge the problematic assumptions of the dominant narrative of neoclassical economics within a teacher preparation program that focuses on addressing dominant narratives throughout the social studies curriculum. Utilizing a theoretical framework that intersects Pedagogical Content Knowledge and pluralist economics, this study consists of a general interpretive study conducted in a master's plus certification social studies methods course. Data was collected from several class sessions, including observational and artifact data, as well as semi-structured interviews with participants after the conclusion of the class. Findings: Preservice teachers were able to spell out a dominant narrative in economics that exposed the effect of the narrative, but rarely critiqued its epistemology. Second, the fluctuations in content and curricular knowledge as well as the broader challenge of explaining pluralism in a relevant way meant the observed pedagogical content knowledge in economics was devoid of pluralist from this study include the need to explicitly critique the epistemological foundations of neoclassical theory, the value of appreciative stances toward preservice teacher content knowledge, and the need to strategically integrate pluralism into economics methods courses (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: