Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKyriakides, Emis; Tsangaridou, Niki; Charalambous, Charalambos; Kyriakides, Leonidas
TitelIntegrating generic and content-specific teaching practices in exploring teaching quality in primary physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Integration generischer und inhaltsspezifischer Unterrichtsmethoden bei der Untersuchung der Unterrichtsqualität von Sportunterricht an Grundschulen.
QuelleIn: European physical education review, 24 (2018) 4, S. 418-448Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X16685009
SchlagwörterBildung; Bildung; Grundschule; Physiologie; Qualität; Training; Didaktik; Sportunterricht; Sportphysiologie; Fachdidaktik; Lehren; Wissensvermittlung; Grundschule; Didaktik; Lehren; Wissensvermittlung; Fachdidaktik; Körper (Biol); Literaturanalyse; Grundschulsport; Sportphysiologie; Sportunterricht; Training; Ausbildungsinhalt; Physiologie; Effektivität; Grundschulalter; Effektivität; Qualität
AbstractThe vast majority of research in physical education (PE) has focused on teaching and teacher effectiveness. Despite the fact that this research strand is fast growing, what effective teaching is and how it contributes to student learning still remains an open issue. Aiming to contribute toward moving the research of effective teaching in the field of PE a step forward, in this paper, we conduct a review of studies on effective PE teaching in primary schools. An examination of this literature suggests that scholars have largely pursued two distinct paths. One group has focused on generic teaching practices, namely teaching behaviors that cut across different subject matters; other scholars have focused on content-specific teaching practices, namely teaching behaviors which are more pertinent to teaching PE. The unique contribution of generic and content-specific teaching practices on student psychomotor learning in primary PE is examined and the potential benefits of integrating these two types of practices in studying teaching quality in PE are discussed. The theoretical, methodological, and practical implications of this review are outlined and suggestions for future research in primary PE are offered. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: