Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGolle, Jessika; Zettler, Ingo; Rose, Norman; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus; Nagengast, Benjamin
TitelEffectiveness of a "grass roots" statewide enrichment program for gifted elementary school children.
QuelleIn: Journal of research on educational effectiveness, 11 (2018) 3, S. 375-408Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1934-5739
DOI10.1080/19345747.2017.1402396
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogen; Vergleich; Kognitive Kompetenz; Kreativität; Neugier; Selbstkonzept; Test; Baden-Württemberg; Deutschland; Grundschule; Kreativität; Schüler; Test; Begabtenförderung; Fragebogen; Interesse; Kognitive Kompetenz; Neugier; Vergleich; Wirkung; Schuljahr 03; Grundschule; Schüler; Schülerleistung; Interesse; Soziale Kompetenz; Begabtenförderung; Bildungsprogramm; Effektivität; Effektivität; Wirkung; Baden-Württemberg; Deutschland
AbstractEnrichment programs provide learning opportunities for a broader or deeper examination of curricular or extracurricular topics and are popular in gifted education. Herein, we investigated the effectiveness of a statewide extracurricular enrichment program for gifted elementary school children in Germany. The program implemented a "grass roots" strategy by which local units developed and offered the enrichment courses, which spanned a broad array of topics. The courses targeted different outcomes, including students' cognitive abilities, school achievement, interests, creativity, self-control, self-concept, and social competencies. We compared third-grade students attending the enrichment program (N =423) with nonattending third-grade students (N = 2,328) by means of a propensity score analysis. Specifically, we controlled for potential selection effects and estimated the average causal effect of the enrichment program for children attending the program. The findings revealed positive program effects on academic achievement but not on the other targeted outcomes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of research on educational effectiveness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: