Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWinter, Christine
TitelDisrupting colonial discourses in the geography curriculum during the introduction of British Values policy in schools.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 50 (2018) 4, S. 456-475Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2018.1428366
SchlagwörterCurriculum; Geografie; Kolonialismus; Entwicklung; Curriculum; Lehrwerkanalyse; Geografie; Kolonialismus; Entwicklung
AbstractThe main purpose of this article is to expose and disrupt discourses dominating global development in an English school geography textbook chapter. The study was prompted by a teacher's encounter with cultural difference in a geography lesson in South Korea. I investigate the issues raised through the lens of a new curriculum policy in English schools called 'Promoting Fundamental British Values' which forms part of England's education-securitisation agenda, a topic of international attention. Following contextualization across research fields and in recent curriculum and assessment policy reform, I bring together theoretical perspectives from curriculum studies and Continental philosophy that do not usually speak to each other, to construct a new analytical approach. I identify three key themes, each informed by colonial logic: 'development', 'numerical indicators' and 'learning to divide the world'. The inquiry appears to expose a tension between the knowledge of the textbook chapter and the purported aims of the British Values curriculum policy, but further investigation reveals the two to be connected through common colonial values. The findings are relevant to teachers, publishers, textbook authors, policy-makers and curriculum researchers. I recommend a refreshed curriculum agenda with the politics of knowledge and ethical global relations at its centre.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: