Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHellsten, Meeri; Perotto, Lilian Ucker
TitelRe-thinking internationalization as social curriculum for generative supervision.
Letters from the international community of scholars.
QuelleIn: European Journal of Higher Education, 8 (2018) 1, S. 36-51Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2156-8235; 2156-8243
DOI10.1080/21568235.2017.1381568
SchlagwörterAkademischer Austausch; Internationalität; Student; Wissenschaftler
AbstractThis paper concerns research issues on curriculum, pedagogy and the creative use of method in international higher education. It is motivated by the witnessing of a recent shifting in consensus within the global research communities on international education, towards curriculum renewal of shared knowledge within the field. The article enters into an imaginary of alternative pedagogical routes in IHE and contributes to the collective dialogue by way of a case example using creative writing for transitioning from the actual to the possible in international education. The paper narrates a creatively assembled case study on interdisciplinary methodology. It culminates through correspondence between an international doctoral researcher of Fine Arts and a senior scholar of International Education. The article explores autobiographical research accounts about geographical displacement, the subjectivities produced in international scholarly spaces and their new epistemological imprints on the international student transition experience. The article offers generative curriculum insight that combines interdisciplinary methods through which to feasibly implement pedagogical strategies for renewal of internationalized curriculum beyond times of educational crises. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: