Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBreuker, Michael
TitelImplementation of intercultural, instructional and methodological aspects in teaching concepts for China.
QuelleAus: Jansen-Schulz, Bettina (Hrsg.); Tantau, Till (Hrsg.): Excellent teaching. Principles, structures and requirements. Bielefeld: W. Bertelsmann Verl. (2018) S. 197-208Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 207-208
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-7639-5991-4; 978-3-7639-5992-1
SchlagwörterInterkulturelles Lernen; Lehr-Lern-Prozess; Lehrmethode; Informatik; Fachhochschule; Universität; Hochschulunterricht; Technische Hochschule; China; Deutschland; Lübeck; Schanghai
AbstractThis article introduces a joint Sino-German study programme of the Lübeck University of Applied Sciences (TH Lübeck) and the East China University of Science and Technology (ECUST) in Shanghai and outlines the framework conditions for teaching a course on computer programming at the university in Shanghai. The intended teaching goals are presented as well as the implementation of the teaching methods in the specific teaching context. Building rapport and being empathetic, responding to problems of language comprehension and communicating teaching and learning goals are extremely important for achieving subject-specific goals. CONTENTS: 1 Introduction (198). - 2 Teaching Context (198). - 2.1 Embedding of the Course in the Curriculum (198). - 2.2 Different Teaching Cultures (199). - 2.3 Unknown Level of Knowledge and Skills (199). - 2.4 Differences in Tutorials (200). - 2.5 Importance of Assessment (200). - 3 Teaching Goals (201). - 4 Implementation of Teaching Methods (201). - 4.1 Building Rapport and Interacting with the Students (202). - 4.2 Motivating Proficiency in Programming (202). - 4.3 Determining the Level of Knowledge (203). - 4.4 Reacting to Language Problems (204). - 4.5 Supporting Students in the Tutorials (204). - 4.6 Preparation for the Final Assessment (205). - 5 Summary and Outlook (206). (zhb/text adopted).
Erfasst vonZentrum für HochschulBildung - Technische Universität Dortmund
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: