Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Daly-Smith, Andy; McKenna, Jim; Defeyter, Greta; Manley, Andrew |
---|---|
Titel | A review of school-based studies on the effect of acute physical activity on cognitive function in children and young people. Gefälligkeitsübersetzung: Ein Überblick über schulbasierte Studien zum Effekt akuter körperlicher Aktivität auf die kognitive Funktion bei Kindern und jungen Menschen. |
Quelle | Aus: Meeusen, Romain (Hrsg.); Schaefer, Sabine (Hrsg.); Tomporowski, Phillip (Hrsg.); Bailey, Richard P. (Hrsg.): Physical activity and educational achievement. Insights from exercise neuroscience. London: Routledge (2018) S. 277-302
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-1-315-30578-3 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Beeinflussung; Kognition; Kognitive Leistung; Kind; Schule; Lernen; Bewegungsphase; Bewegung (Motorische); Neurophysiologie; Neuropsychologie; Leistung; Jugendlicher |
Abstract | Since the 1990s, a body of literature has emerged investigating the impact of single acute bouts of physical activity on cognitive function. To establish the underlying mechanisms, studies were first conducted on mice before progressing to humans in laboratory-based studies. Recently, work has focused on settings with potential for establishing translational merit; testing the impact of acute bouts of physical activity delivered in schools. This research has focused on classroom exercise breaks and aerobic exercise or cognitively engaging physical activity outside of the classroom environment. (geändert). (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2018/4 |