Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Petrie, Helen; Darzentas, Jenny; Walsh, Tanja; Swallow, David; Sandoval, Leonardo; Lewis, Andrew; Power, Christopher |
---|---|
Titel | Preface. |
Quelle | Aus: Petrie, Helen (Hrsg.); Darzentas, Jenny (Hrsg.); Walsh, Tanja (Hrsg.); Swallow, David (Hrsg.); Sandoval, Leonardo (Hrsg.); Lewis, Andrew (Hrsg.); Power, Christopher (Hrsg.): Universal Design 2016: Learning from the Past, Designing for the Future. IOS Press (2016) S. i-xviii
PDF als Volltext |
Reihe | Studies in Health Technology and Informatics. 229 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-1-61499-684-2 |
Schlagwörter | Chancengleichheit; Informations- und Kommunikationstechnologie; Medienpädagogik; Inklusion; Design; Behinderung; Sonderpädagogik; Zugang |
Abstract | Das Vorwort gibt einen guten Überblick über Geschichte und Nutzung des Begriffs "Universal Design" sowie einen Vergleich mit ähnlichen Begriffen wie "Design for All", "Inclusive Design", "Assistive Technology" oder "Accessible Design". Die vorliegende Publikation ist der Tagungsband der "3rd International Conference on Universal Design (UD 2016)". [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit]. This preface provides a good overview over the history and the use of the term "Universal Design". The term is also compared to similar terms like "Design for All", "Inclusive Design", "Assistive Technology" or "Accessible Design". The publication is based on the conference proceedings of the "3rd International Conference on Universal Design (UD 2016)".[Abstract: Editors of Education Worldwide]. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/1 |