Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | McBride-Chang, Catherine |
---|---|
Titel | Children's literacy development. A cross-cultural perspective on learning to read and write. 2. Auflage. |
Quelle | London; New York: Routledge (2016), xv, 233 S. |
Reihe | International texts in developmental psychology |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-84872-286-9; 1-84872-287-7; 978-1-84872-286-6; 978-1-84872-287-3 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Kompetenzerwerb; Kind; Lernen; Lautbildung; Leseschwäche; Sprache; Sprachentwicklung; Englisch; Bilingualismus; Chinesisch; Visuelle Wahrnehmung; Lesekompetenz; Lesenlernen; Leseunterricht; Leseverstehen; Rechtschreibung; Schreiben; Schreibkompetenz; Welt |
Abstract | The author examines how the languages we know help structure the process of becoming literate. Taking an ecological and distinctively cross-cultural perspective, the book looks at reading and writing development and impairment across a range of languages, scripts, and contexts. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/2 |