Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCoy, Selina; Byrne, Delma; Banks, Joanne
TitelToo much of a good thing?
Gender, 'concerted cultivation' and unequal achievement in primary education.
QuelleDublin: ESRI (2010), 40 S., 215 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheESRI working paper. 362
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsverhalten; Kind; Geschlecht; Soziale Schicht; Arbeitspapier; Irland
AbstractIt is well established that cultural and economic resources imparted to children vary significantly by social class. Literature on concerted cultivation has highlighted the extent to which out-of-school activities can reproduce social inequalities in the classroom. Within this literature however, little attention has been given to the role of gender in concerted cultivation. In this paper, we use data from the first wave of the Growing Up in Ireland longitudinal study to consider how both social class and gender influence the level and type of out-of-school activities in which children engage. Moreover, we examine how out-of-school activities, class and gender impact on children's school engagement and academic achievement. We find that while childrearing logics tend to operate within social class categories, there is an additional cultural aspect of gender in the uptake of different types of out-of-school activities. Our findings suggest the need to move beyond explanations of concerted cultivation to explain gender differences in maths and reading attainment.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2012/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: