Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Garbe, Christine (Hrsg.); Holle, Karl (Hrsg.); Weinhold, Swantje (Hrsg.) |
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Titel | ADORE - teaching struggling adolescent readers in European countries. Key elements of good practice. |
Quelle | Frankfurt, Main u.a.: Lang (2010), XIX, 283 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. [255]-280 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-631-59044-X; 978-3-631-59044-7 |
Schlagwörter | Evaluation; Selbstkonzept; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Leseschwäche; Projekt; Leseförderung; Lesekompetenz; Lesen; Migrationshintergrund; Sozialer Status; Internationaler Vergleich; Best-Practice-Modell; Modell; Qualität; Jugendlicher; Informationstechnologie; Belgien; Deutschland; Estland; Europa; Finnland; Italien; Norwegen; Polen; Rumänien; Schweiz; Ungarn; Österreich |
Abstract | At the end of compulsory schooling, a quarter of European adolescents do not meet the minimal standards in reading literacy required for life-long learning and a satisfactory private and professional life (cf. the PISA-surveys). Funded by the European Commission (2006-2009), the ADORE Project... involved researchers and practitioners from the following 11 European countries: Austria, Belgium, Estonia, Finland, Germany, Hungary, Italy, Norway, Poland, Romania, Switzerland. During a 2-year-investigation period, transnational teams observed extraordinary examples of classroom instruction in all respective countries and identified key elements of good practice concerning reading instruction on different levels: classroom practice, schools, communities and national educational systems. The ADORE-book intends to be a guide for decision-makers and practitioners who want to improve the reading instruction for struggling adolescent readers. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |