Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoyle, Orla; McEntee, Louise; McNamara, Kelly A.
TitelSkills, capabilities and inequalities at school entry in a disadvantaged community.
QuelleDublin: UCD Centre for Economic Research (2010), 36 S., 169,71 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheWorking paper series / UCD Centre for Economic Research. 2010/14
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsverhalten; Soziale Ungleichheit; Kind; Allgemein bildende Schule; Monte-Carlo-Methode; Sozialer Status; Qualifikation; Arbeitspapier; Irland
AbstractSocioeconomic inequalities in children's skills and capabilities begin early in life and can have detrimental effects on future success in school. The present study examines the relationships between school readiness and sociodemographic inequalities using teacher reports of the Short Early Development Instrument in a disadvantaged urban area of Ireland. It specifically examines socioeconomic (SES) differences in skills within a low SES community in order to investigate the role of relative disadvantage on children's development. Differences across multiple domains of school readiness are examined using Monte-Carlo permutation tests. The results show that child, family and environmental factors have an impact on children's school readiness, with attendance in centre-based childcare having the most consistent relationship with readiness for school. In addition, the findings suggest that social class inequalities in children's skills still exist within a disadvantaged community. These results are discussed in relation to future intervention programmes.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: