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InstitutionOrganisation for Economic Co-operation and Development. Secretary-General
TitelPISA 2009 results. 4. What makes a school successful? Resources, policies and practices.
QuelleParis: OECD (2010), 304 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProgramme for International Student Assessment
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 109-112
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1990-8539; 1996-3777
ISBN92-64-09148-3; 92-64-09155-6; 978-92-64-09148-1; 978-92-64-09155-9
DOI10.1787/9789264091559-en
SchlagwörterAutonomie; Schulpolitik; Schule; Schulsystem; Schulwahl; Schulleitung; Schulorganisation; Schulkultur; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulleistung; Schülerleistung; Lernumgebung; Lesekompetenz; Steuerung; Internationaler Vergleich; Auslese; Ausstattung; Leistungsmessung; Rechenschaftslegung; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractThis volume of PISA 2009 results examines how human, financial and material resources, and education policies and practices shape learning outcomes. Following an introduction to PISA and a Reader's Guide explaining how to interpret the data, Chapter 1 presents a summary of features shared by "successful" school systems. Chapter 2 details how resources, policies and practices relate to student performance. Chapter 3 provides detailed descriptions and in-depth analyses of selected organisational features (how students are sorted into grades, schools, and programmes, school autonomy, etc.) of schools and systems and how those aspects affect performance. Chapter 4 describes and analyzes key aspects of the learning environment (behaviours, discipline, parental involvement, school leadership, etc.) and how they affect performance. The final chapter discusses the policy implications of the findings. Annexes provide detailed statistical data and technical background. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
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