Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNash, Roy
Sonst. PersonenLauder, Hugh (Hrsg.)
TitelExplaining inequalities in school achievement.
A realist analysis.
QuelleBurlington, VT u.a.: Ashgate (2010), XVI, 265 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-7546-7904-7; 978-0-7546-7904-2
SchlagwörterBildung; Bildungsforschung; Bildungssoziologie; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Fertigkeit; Intelligenz (Psy); Sozialisation; Schulerfolg; Schülerleistung; Soziale Schicht; Sozialkapital; Habitus; Theorie; Bernstein, Basil; Bourdieu, Pierre; Großbritannien; Neuseeland
AbstractInequalities in educational opportunity have been a persistent feature of all school systems for generations, with conventional explanations of differences in educational attainment tending to be reduced to either quantitative or non-quantitative 'list' theories. [In this book, the author] argues that a realist framework for the sociological explanation of educational group differences can, and must be, constructed. A move to such an explanatory framework will allow us to take into account the social influences of early childhood development, the later emergence of social identities, and the nature of the social class impact of educational and career decision-making. By building on the critical analyses of the theories of Bourdieu, Boudon and Bernstein, this book makes a vital contribution to the current policy and theoretical debate about the causes of educational inequality. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: