Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWang, Chuang; Bai, Barry
TitelValidating the Instruments to Measure ESL/EFL Learners' Self-Efficacy Beliefs and Self-Regulated Learning Strategies.
QuelleIn: TESOL quarterly, 51 (2017) 4, S. 931-947Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0039-8322; 1545-7249
DOI10.1002/tesq.355
SchlagwörterEmpirische Forschung; Einstellung (Psy); China; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Empirische Forschung; Lernmethode; Fremdsprachenunterricht; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; China
AbstractSelf-efficacy is perceived as a subcomponent of self-regulation because self-regulation consists of three phases: forethought, performance, and self-reflection. Self-efficacy belongs to the forethought phase that includes beliefs that precede efforts to learn. Efficacious students persist longer when they encounter difficulties and use more self-regulated learning strategies for studying English. Previous studies have shown significantly positive relationships among self-efficacy beliefs, self-regulated learning behaviors, and English language test scores. However, the two concepts have been underresearched in the English as a second and/or foreign language (ESL/EFL) context. Reliable tools for measuring ESL/EFL students' self-efficacy beliefs and self-regulated learning strategies are scarce. Based upon the social cognitive framework, two instruments to assess these two constructs with Chinese college students were developed in a previous study. The current study seeks to provide further validity evidence of these instruments adapted for Chinese secondary school students using Messick's (1995) framework of validity. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TESOL quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: