Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoehner, Matthew E.; Infante, Paolo
TitelMediated Development: A Vygotskian Approach to Transforming Second Language Learner Abilities.
QuelleIn: TESOL quarterly, 51 (2017) 2, S. 332-357Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Anmerkungen 2; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0039-8322; 1545-7249
DOI10.1002/tesq.308
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognition; Bewertung; Kognition; Empirische Forschung; Lehrerrolle; Zeitenfolge; Englisch als Zweitsprache; Bewertung
AbstractThe authors point to systemic-theoretical instruction (STI), which underscores the importance of abstract conceptual knowledge in schooling, and dynamic assessment (DA), in which mediators and learners function cooperatively, as examples of the theory-practice relation envisioned by Vygotsky (1987). This article proposes an interactional framework to bridge STI and DA. Mediated development (MD) emphasizes mediator-learner dialogic interaction in which the aim is not to assess emerging capabilities but rather to guide learner appropriation of concept-based instructional materials as symbolic tools for thinking. The researchers situate MD in relation to the broader Vygotskian second language research tradition, while also acknowledging the contributions of Israeli researcher Reuven Feuerstein. Feuerstein's work to promote general cognitive abilities among learners with special needs closely parallels Vygotsky's research and was influential in developing this proposal of MD. The authors discuss principles of the framework and illustrate them through close analysis of excerpts of mediator-learner interactions from an STI program to teach the English tense-aspect system in a university-level ESL academic writing program. Analysis reveals the value of mediator guidance in helping learners to recognize the relevance of instructional materials and to begin to use them as tools during communicative activity. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TESOL quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: