Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlunger, Barbara; Trautwein, Ulrich; Nagengast, Benjamin; Lüdtke, Oliver; Niggli, Alois; Schnyder, Inge
TitelA person-centered approach to homework behavior: Students' characteristics predict their homework learning type.
QuelleIn: Contemporary educational psychology, (2017) 48, S. 1-15Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-476X; 1090-2384
DOI10.1016/j.cedpsych.2016.07.002
SchlagwörterAnstrengung; Persönlichkeitsmerkmal; Pädagogische Psychologie; Verhaltensmuster; Geschlecht; Motivation; Pädagogische Psychologie; Schüler; Schweiz; Zeit; Sprachkompetenz; Französisch; Verhaltensmuster; Hausaufgabe; Genauigkeit; Anstrengung; Schuljahr 08; Schüler; Lerntyp; Motivation; Hausaufgabe; Geschlecht; Sprachkompetenz; Fremdsprachenkenntnisse; Französisch; Zeit; Genauigkeit; Profilanalyse; Schweiz
AbstractHomework time [...] and homework effort [...] are defined as two central aspects that characterize students' homework behavior. Recent research has identified homework learning types by considering differences in students in both homework effort and homework time with a person-centered approach [...]. The present study investigated how students' characteristics (i.e., motivation, conscientiousness, gender, and verbal abilities) are associated with these homework behavior profiles. To this end, data on homework behavior in the subject of French as a second language of 1649 Swiss eighth-grade students were reanalyzed by applying latent profile analyses (LPAs) with covariates in a modified three-step method [...]. The findings suggest that large amounts of homework time can be a characteristic of favorable homework behavior: When students simultaneously invested a great deal of effort in their homework, spending a lot of time on homework was associated with high motivation and high conscientiousness. By contrast, when students exerted low effort, large amounts of homework time were found to be associated with low motivation and low conscientiousness. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: