Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBombardelli, Olga; Codato, Marta
TitelCivic and Citizenship Education in Italy: Thousands of Fragmented Activities Looking for a Systematization.
QuelleIn: Journal of social science education, 16 (2017) 2, S. 74-81Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v16-i2-1628
SchlagwörterCurriculum; Italien; Lehrerfortbildung; Lernziel; Partizipation; Politische Bildung; Schule; Fachdidaktik; Schule; Schulsystem; Schulkultur; Lehrerfortbildung; Lernziel; Curriculum; Fachdidaktik; Partizipation; Politische Bildung; Staatsbürgerkunde; Historischer Überblick; Italien
AbstractPurpose: In the present paper [the authors] describe how civic and citizenship education takes place in Italy, trying to identify strengths and weaknesses, with the aims both of understanding the situation and of identifying possible measures for improvement. Methods: The methodology implies an analysis of the official guidelines by the Ministry in this field, a short view of the research publications of the last 30 years, the informal observation of the daily teaching at school from the personal experience of the authors in Italy. Findings: First of all [the authors] study the concept of civic and citizenship education, and focus on the curriculum of civic and citizenship education (aims, teaching approaches, taught time, methods and means) in the school system. [The authors] investigate the teacher training and role, the informal and non-formal influences in this educational field, and conclude dealing with the student assessment, and the evaluation of the outcomes. In the daily practice there are thousands of activities for civic and citizenship education, but a systematic design is lacking (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: