Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAzkiyah, Siti Nurul; Mukminin, Amirul
TitelIn search of teaching quality of EFL student teachers through teaching practicum: lessons from a teacher education program.
Paralleltitel: V iskanju kakovosti poucevanja prihodnjih uciteljev anglescine kot tujega jezika med pedagosko prakso: program izobrazevanja uciteljev.
QuelleIn: CEPS journal, 7 (2017) 4, S. 105-124Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-152141
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Faktorenanalyse; Fragebogenerhebung; Unterrichtsbeobachtung; Englischunterricht; Faktorenanalyse; Fremdsprachenunterricht; Indonesien; Qualität; Schulpraktikum; Lehramtsstudent; Unterrichtsbeobachtung; Überzeugung; Lehramtsstudent; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Schulpraktikum; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Überzeugung; Forschungsstand; Qualität; Indonesien
AbstractThis study was intended to investigate the teaching quality of student teachers when they conducted their teaching practicum. Teaching quality is conceptualised based on eight classroom factors (orientation, structuring, modelling, application, questioning, building classroom as a learning environment, assessment, and time management) of the dynamic model, which have previously been found to affect student outcomes. The study used a mixed-methods design: a survey on students' perceptions of the teaching quality of their teacher (student teachers) and classroom observation. The study was conducted in Tangerang Selatan, Indonesia, involving English as a Foreign Language (EFL) student teachers in the English Education Program, Syarif Hidayatullah State Islamic University, Indonesia and 199 students of three different schools. The findings revealed that the student teachers did not yet practice the classroom factors of the dynamic model. Some recommendations include incorporating the classroom factors of the dynamic model in the curriculum or syllabus related to pedagogical skills to better prepare teachers in the future. It is also beneficial to study the possibility of sending student teachers to school earlier not only for the teaching practicum but also for other relevant purposes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: