Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPuca, Rosa Maria; Scheidemann, Bettina
TitelCan motive-related imagery make school tasks more appealing?
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 31 (2017) 3-4, S. 191-203Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652/a000207
SchlagwörterBildhafte Vorstellung; Interpersonale Kompetenz; Mathematikunterricht; Motivation; Leistungsmotivation; Muttersprachlicher Unterricht; Interpersonale Kompetenz; Leistungsmotivation; Motivation; Mathematikunterricht; Muttersprachlicher Unterricht
AbstractExamined whether motive-related imagery can make school tasks more appealing. A hypothesis suggests that tasks that raise issues related to affiliation, achievement, or power should be more motivating than tasks that do not raise these topics. To test this hypothesis, the tasks of common mathematics and German textbooks were enriched with affiliation, achievement, or power issues. In four experiments, a total of 223 fifth graders rated how much they would like to work on the tasks (n = 31 for essay tasks, n = 76 for math tasks) and how confident they were about solving them (n = 56 for essay tasks, n = 60 for math tasks). Motive-related issues were within-subject variables. Results show that participants were more attracted to tasks that included motive imagery than to neutral tasks, and they were more confident that they could solve the former than the latter. These effects were true particularly for tasks containing affiliation motive imagery. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: