Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgrawal, Tushar; Agrawal, Ankush
TitelVocational education and training in India.
A labour market perspective.
Gefälligkeitsübersetzung: Berufliche Aus- und Weiterbildung in Indien. Eine Arbeitsmarktperspektive.
QuelleIn: Journal of vocational education & training, 69 (2017) 2, S. 246-265Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-6820; 1747-5090
DOI10.1080/13636820.2017.1303785
SchlagwörterArbeitslosigkeit; Bildungspolitik; Indien; Berufliche Integration; Berufsbildung; Bildungspolitik; Ausbildung; Berufserfolg; Berufsbildungssystem; Absolvent; Lohnhöhe; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Sekundarbereich; Lohnhöhe; Ausbildung; Berufsbildung; Arbeitslosigkeit; Berufliche Integration; Berufsbildungssystem; Berufserfolg; Bildungsadäquate Beschäftigung; Qualifikationsverwertung; Absolvent; Indien
Abstract"Skill development has been a major policy agenda in several countries and there is a lot of emphasis on the promotion of vocational education and training (VET) programmes. This paper investigates the labour market outcomes of the vocationally trained population in India using the data from a nationally representative survey on employment and unemployment. We find that a large section of the population in the age group 15 - 59 years does not have any kind of formal training. Among the VET holders, a large share is accounted for by non-formal trainees. Quite a high proportion of formal trainees in the workforce remain unemployed reflecting underutilisation of human resource. We also examine the extent to which individuals' training matches their occupational levels and find that overall about two-thirds of the trainees are employed in occupations related to the field of training. Further, we compare the returns to general secondary and vocational education streams using the standard earnings function accounting for the sample selection bias. Our findings show that the relative returns to vocational education is higher than that to general secondary education." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational education & training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: